Blokada czasowa karty płatniczej polega na tymczasowym wyłączeniu możliwości jej użycia. W Santander Consumer Banku oferujemy Ci możliwość samodzielnego zablokowania swojej karty, na przykład w przypadku zgubienia, abyś mógł zabezpieczyć się przed nieuprawnionym użyciem przez osoby trzecie do czasu odnalezienia karty. Poniżej znajdziesz instrukcje dotyczące blokowania i odblokowywania karty w bankowości elektronicznej lub za pomocą aplikacji.
Z tego artykułu dowiesz się:
1. Jak zablokować czasowo kartę w Santander Consumer przez internet?
1.1. Jak zablokować kartę w Santander Consumer przez bankowość internetową?
1.2. Jak zablokować kartę w Santander Consumer przez aplikację?
2. Blokada karty w Santander Consumer przez infolinię
3. Czasowa blokada karty w Santanderze Consumer w oddziale
4. Jak odblokować kartę Santander Consumer?
5. Czy Santander Consumer może zablokować kartę bez naszej wiedzy?
Jeśli utracisz swoją kartę z Santander Consumer Banku, istotne jest zabezpieczenie jej przed potencjalnym nieuprawnionym użyciem przez osoby trzecie. W takiej sytuacji masz dwie opcje: tymczasowe zablokowanie karty lub trwałe zastrzeżenie.
Tymczasowe zablokowanie karty oznacza, że karta staje się nieaktywna na określony czas. W tym okresie nie można jej używać do dokonywania płatności bezgotówkowych ani wypłacania gotówki z bankomatu. Funkcja ta umożliwia zabezpieczenie karty do czasu jej odblokowania. Natomiast zastrzeżenie jest procesem nieodwracalnym – po jego dokonaniu karta staje się trwale nieaktywna, a aby móc znowu korzystać z usług plastiku, konieczne jest zamówienie nowej karty.
Warto zaznaczyć, że w przypadku niniejszego artykułu koncentrujemy się wyłącznie na opisie procedury blokady karty w Santander Consumer Banku. W przypadku zgubienia karty, poniżej znajdziesz informacje dotyczące sposobu tymczasowego zablokowania oraz ostatecznego zastrzeżenia karty w Santander Consumer Banku.
Jak zablokować czasowo kartę w Santander Consumer przez internet?
Santander Consumer Bank oferuje różnorodne karty kredytowe, obejmujące zarówno standardowe karty, karty ratalne, jak i specjalne plastiki do finansowania zakupów w określonych sklepach. Każdą z tych kart możesz samodzielnie zablokować za pomocą bankowości elektronicznej, aplikacji mobilnej lub poprzez kontakt telefoniczny z infolinią.
Procedura ustawiania blokady na karcie jest usługą bezpłatną, jednak w trakcie jej trwania będziesz zobowiązany do opłacania standardowych opłat zgodnie z obowiązującym cennikiem, np. za obsługę karty. Pomimo, że karta stanie się tymczasowo nieaktywna, będziesz musiał regulować opłaty przez cały okres blokady. Taka blokada ma na celu ochronę karty przed nieautoryzowanym użyciem jedynie przez krótki czas, na przykład przez kilka godzin potrzebnych do odnalezienia zgubionego plastiku. W przypadku bezpowrotnego utraty karty, na przykład w wyniku kradzieży, zaleca się natychmiastowe zastrzeżenie karty, co spowoduje wysłanie nowej karty przez bank.
Poniżej przedstawiamy instrukcję, jak zablokować kartę w Santander Consumer Banku za pośrednictwem bankowości internetowej, jako najprostszego sposobu na skorzystanie z tej usługi. W dalszej części tekstu znajdziesz informacje na temat blokady karty poprzez infolinię oraz procedury odblokowania karty po jej odnalezieniu.
Jak zablokować kartę w Santander Consumer przez bankowość internetową?
Aby zablokować kartę w banku Santander Consumer poprzez bankowość elektroniczną, wykonaj poniższe kroki:
- Zaloguj się do platformy Bankowości Internetowej Santander Consumer Banku.
- W górnym pasku nawigacyjnym wybierz zakładkę „Karty kredytowe„.
- Z dostępnej listy wybierz konkretną kartę, którą chcesz tymczasowo zablokować.
- Kliknij opcję „Zablokuj kartę„.
Po wykonaniu tych kroków, karta zostanie tymczasowo zdezaktywowana, uniemożliwiając jej używanie do dokonywania transakcji. Pamiętaj, że ten proces ma na celu zabezpieczenie karty jedynie na czas potrzebny do odnalezienia zgubionego plastiku. Jeśli utracisz kartę bezpowrotnie, zaleca się natychmiastowe zastrzeżenie karty, co skutkuje wysłaniem nowej karty przez bank.
Santander Consumer Bank przelewy – sesje Elixir przychodzące i wychodzące
Jak zablokować kartę w Santander Consumer przez aplikację?
Aby zablokować kartę w Santander Consumer Banku za pomocą aplikacji mobilnej, postępuj zgodnie z poniższymi krokami:
- Uruchom aplikację mobilną Santander CB na swoim telefonie i zaloguj się.
- Na ekranie wybierz konkretną kartę, którą chcesz zablokować.
- Kliknij przycisk „Zablokuj kartę„.
- Po wyświetleniu komunikatu informującego o usłudze blokady, potwierdź decyzję o zablokowaniu karty, klikając ponownie kafel „Zablokuj kartę„.
Dzięki temu prostemu procesowi, karta zostanie natychmiast zdezaktywowana, uniemożliwiając jej użycie. Warto pamiętać, że blokada ma charakter tymczasowy i ma na celu zabezpieczenie karty jedynie na czas poszukiwania zgubionego plastiku. W przypadku utraty karty bezpowrotnie, zaleca się niezwłoczne zgłoszenie zastrzeżenia, co skutkuje wysłaniem nowej karty przez bank.
Zobacz również film instruktażowy, który jeszcze lepiej wyjaśni Ci sposób blokowania karty w aplikacji Santander CB:
Ciąg dalszy artykułu poniżej
Powiązane artykuły
Blokada karty w Santander Consumer przez infolinię
Klienci Santander Consumer Banku są zachęcani do blokowania kart głównie poprzez wykorzystanie bankowości internetowej oraz aplikacji mobilnej. Niemniej jednak, dla wygody klientów, istnieje także możliwość zlecenia zablokowania karty telefonicznie.
Aby zablokować kartę w Santander Consumer Banku przez telefon, wykonaj poniższe kroki:
- Zadzwoń na numer infolinii banku: 195 00 (jeśli dzwonisz z terenu Polski) lub +48 71 358 99 09 (w przypadku pobytu za granicą).
- Po połączeniu się z konsultantem, podaj niezbędne informacje w celu zidentyfikowania swojej tożsamości.
W przypadku zgłaszania blokady karty poza godzinami pracy konsultantów, istnieje również opcja zablokowania karty tonowo, poprzez wybranie odpowiedniej opcji na klawiaturze telefonu i wprowadzenie numeru karty lub numeru PESEL.
Dzięki tym prostym krokom, klient może szybko i skutecznie zabezpieczyć swoją kartę przed ewentualnym nieuprawnionym użyciem.
Szukasz alternatywy? Poznaj naszą ofertę kredytów konsolidacyjnych
Czasowa blokada karty w Santanderze Consumer w oddziale
W większości banków istnieje również możliwość zablokowania karty podczas osobistej wizyty w placówce bankowej. W przypadku Santander Consumer Banku, opcja ta jest uznawana za „awaryjną” i jest przede wszystkim skierowana do klientów, którzy nie są w stanie samodzielnie zablokować karty Santander, na przykład przez internet, lub nie mają dostępu do takich opcji. Osoby te mają możliwość udania się do najbliższego oddziału banku Santander Consumer Bank, gdzie otrzymają wsparcie w procesie nałożenia czasowej blokady na swojej karcie.
Ta alternatywna metoda umożliwia klientom skorzystanie z pomocy pracowników placówki, co może być szczególnie przydatne dla tych, którzy preferują obsługę w tradycyjny sposób. W ten sposób Santander Consumer Bank zapewnia klientom różnorodne opcje, aby zablokowanie karty było dostępne i wygodne dla każdego.
Ciąg dalszy artykułu poniżej
Powiązane artykuły
Jak odblokować kartę Santander Consumer?
Blokada karty w Santander Consumer Banku będzie utrzymywana aż do momentu, dopóki jej nie odwołasz. Nawet jeśli blokada jest utrzymana przez dłuższy okres, nie musisz obawiać się, że bank automatycznie zastrzeże kartę, jak to ma miejsce w niektórych innych instytucjach.
Aby odblokować kartę w Santander Consumer Bank, postępuj zgodnie z poniższymi instrukcjami:
- Bankowość elektroniczna lub aplikacja mobilna:
- Zaloguj się do swojego konta w bankowości internetowej lub otwórz aplikację mobilną.
- Znajdź zablokowaną kartę w systemie.
- Kliknij opcję „Odblokuj kartę”.
- Infolinia:
- Zadzwoń na numer infolinii banku: 195 00.
- Połącz się z konsultantem i poinformuj o chęci odblokowania karty.
- Oddział banku:
- Udać się do najbliższego oddziału Santander Consumer Banku.
- Poproś pracowników banku o pomoc w odblokowaniu karty.
Dzięki tym prostym krokom, możesz szybko przywrócić aktywność karty, gdy uznasz, że jest już bezpieczna do użytku. Ważne jest, aby pamiętać, że bank nie odblokuje karty automatycznie, więc konieczne jest aktywne podjęcie działań w celu jej przywrócenia do funkcji.
Czy Santander Consumer może zablokować kartę bez naszej wiedzy?
Blokowanie karty w Santander Consumer Banku to opcja, która nie jest dostępna wyłącznie dla jej użytkownika. Bank również posiada uprawnienia do czasowego zablokowania karty, na przykład w przypadku trzech błędnych prób wpisania numeru PIN w bankomacie lub terminalu płatniczym podczas autoryzacji transakcji. W takiej sytuacji, jedynym dostępnym sposobem odblokowania karty jest skorzystanie z usługi infolinii banku.