Jesteś klientem PKO BP i chcesz cieszyć się wygodnymi płatnościami BLIK? To nic trudnego. Poniżej znajdziesz kompletną instrukcję, jak uruchomić BLIKa w aplikacji IKO oraz jak dokonywać płatności zbliżeniowych w sklepach za pomocą swojego smartfona. Dodatkowo, dowiesz się, jak płacić BLIKiem w sklepach internetowych i jak przesyłać pieniądze znajomym na numer telefonu.
Pod nazwą BLIK kryje się polski system płatności mobilnych, który umożliwia korzystanie z funkcji płatności za pomocą smartfona. Dzięki temu rozwiązaniu możesz płacić za zakupy zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i internetowych. Klienci banku PKO BP mają dostęp do usługi BLIK od 2015 roku, korzystając z aplikacji mobilnej IKO. Dodatkowo, od listopada 2021 r., w ramach tej aplikacji została udostępniona funkcja płatności BLIKiem zbliżeniowym, która pozwala na realizację transakcji w terminalach sklepowych za pomocą telefonu, bez konieczności uruchamiania aplikacji.
Jak zacząć korzystać z BLIKa w PKO BP?
Chcesz dowiedzieć się, jak płacić BLIK-iem w PKO BP? Aby w ogóle rozpocząć korzystanie z BLIK-a w tym banku, konieczne jest wcześniejsze aktywowanie usługi. Postępuj zgodnie z poniższymi krokami:
- Pobierz aplikację IKO na swój telefon i aktywuj ją.
- W aplikacji IKO przejdź do opcji: Profil → Ustawienia → Ustawienia BLIK.
- Wybierz źródło płatności BLIK – możesz wybrać swoje konto w PKO BP lub kartę kredytową wydaną przez ten bank.
Dodatkowo, upewnij się, że w aplikacji aktywowane są poszczególne funkcje BLIK-a, takie jak np. płatności zbliżeniowe, co będzie szeroko wyjaśnione poniżej.
Jak zapłacić BLIKiem przez internet krok po kroku?
Na początku omówmy, jak dokonywać płatności BLIK-iem za zakupy przez internet w PKO BP. Ta opcja umożliwia realizację płatności bez konieczności logowania się do bankowości elektronicznej. Cała operacja wymaga jedynie potwierdzenia kodem BLIK wygenerowanym na telefonie lub przy użyciu czeku BLIK. Oto instrukcja krok po kroku:
- Po złożeniu zamówienia na stronie internetowej sklepu, przejdź do płatności za zakupy i wybierz opcję „BLIK” lub „Płacę z iPKO”. Pojawi się strona z oknem do wpisania kodu BLIK.
- Wygeneruj 6-cyfrowy kod BLIK w aplikacji IKO na swoim telefonie. Alternatywnie, możesz użyć 9-cyfrowego czeku BLIK, który wcześniej należy wygenerować w aplikacji, przechodząc do opcji Płatności → Czek BLIK → Utwórz czek.
- Wpisz wygenerowany numer kodu lub czeku BLIK na stronie internetowej, gdzie dokonujesz płatności.
- Potwierdź operację – w przypadku kodu BLIK za pomocą PIN-u do aplikacji, a w przypadku czeku BLIK za pomocą hasła do czeków, które wcześniej należy ustalić w serwisie iPKO.
Dodatkowo, w aplikacji IKO istnieje możliwość uruchomienia funkcji „Zakupy online bez kodu BLIK”. Dzięki tej funkcji szybko opłacisz zakupy w wybranych sklepach internetowych bez konieczności generowania i wprowadzania kodu BLIK. Aby włączyć tę funkcję, przejdź do Ustawienia → Ustawienia BLIK → Zakupy bez kodu BLIK w aplikacji IKO.
Ciąg dalszy artykułu poniżej
Powiązane artykuły
Sprawdź aktualną ofertę darmowych pożyczek online
Jak zapłacić BLIKiem zbliżeniowo w PKO BP?
W sklepach stacjonarnych istnieje możliwość płacenia BLIK-iem na dwa sposoby: poprzez autoryzację transakcji kodem BLIK lub zbliżeniowo. Metoda zbliżeniowa jest szybka i wygodna, nie wymaga uruchamiania aplikacji ani korzystania z dostępu do Internetu. Nawet nie musisz posiadać karty debetowej, aby skorzystać z płatności zbliżeniowych BLIK. Poniżej znajdziesz instrukcję krok po kroku, jak płacić zbliżeniowo BLIK-iem w PKO BP za pomocą smartfona:
Aktywacja Płatności Zbliżeniowych BLIK
- Uruchom aplikację IKO na swoim smartfonie.
- Przejdź do opcji Płatności → Płatności zbliżeniowe → Włącz płatności zbliżeniowe → Płatności zbliżeniowe BLIKIEM.
- Wybierz konto, z którego chcesz dokonywać płatności zbliżeniowych, oraz sposób potwierdzania transakcji. Możliwe opcje to odblokowanie ekranu telefonu lub PIN do aplikacji IKO.
Płacenie Zbliżeniowo BLIK-iem w Sklepach
- Informuj kasjera, że zamierzasz dokonać płatności zbliżeniowej BLIK-iem. W przypadku kas bezobsługowych wybierz opcję płatności kartą płatniczą, aby uruchomić funkcję zbliżeniową na terminalu.
- Odblokuj ekran swojego telefonu i zbliż go do terminala płatniczego.
- W przypadku płatności do 100 zł, otrzymasz natychmiastowe potwierdzenie transakcji na ekranie terminala i telefonu.
- Dla płatności powyżej 100 zł lub zakupów za granicą, potwierdź transakcję przy użyciu wybranej wcześniej metody autoryzacji – poprzez ponowne odblokowanie ekranu telefonu lub wprowadzenie PIN-u do aplikacji IKO.
- W razie potrzeby, możesz dostosować ustawienia płatności zbliżeniowych BLIK w aplikacji IKO, przechodząc do opcji Płatności → Płatności zbliżeniowe → Ustawienia płatności.
Dzięki tym krokom możesz płacić zbliżeniowo BLIK-iem w sklepach stacjonarnych, które oferują tę formę płatności.
Ile wyniesie rata kredytu konsolidacyjnego
Jak zapłacić BLIKiem na numer telefonu w PKO BP?
Funkcja BLIK umożliwia również łatwe przesyłanie środków innym osobom za pośrednictwem numeru telefonu, eliminując konieczność wypełniania tradycyjnych formularzy przelewów. Aby aktywować usługę „wysyłania i odbierania przelewów na telefon” w PKO BP, postępuj zgodnie z poniższymi krokami:
Aktywacja Usługi w Aplikacji IKO
- Uruchom aplikację IKO na swoim smartfonie.
- Przejdź do opcji Ustawienia, a następnie wybierz kolejno: Ustawienia BLIK → Przelew na telefon → Zarejestruj.
- Potwierdź operację przy użyciu PIN-u do aplikacji.
Przypominamy, że zarówno ty, jak i odbiorca przelewu, musicie mieć zarejestrowane numery telefonów w systemie BLIK w aplikacji bankowej.
Jak Przesłać Pieniądze BLIK-iem na Numer Telefonu
- Uruchom aplikację IKO na swoim telefonie.
- Wejdź kolejno w opcje: Płatności → Przelew na telefon → Nowy przelew.
- Wprowadź numer telefonu odbiorcy przelewu lub wybierz go z listy kontaktów.
- Uzupełnij krótki formularz, wpisując nazwę odbiorcy (np. imię), tytuł płatności oraz kwotę. Następnie kliknij Dalej.
- Sprawdź dane przelewu i, jeśli wszystko się zgadza, kliknij Potwierdź.
Jak Poprosić O Przelew BLIK-iem
- W aplikacji IKO przejdź do opcji Płatności.
- Kliknij opcję Poproś o przelew.
- Wprowadź kwotę, tytuł płatności oraz numer telefonu osoby, która ma zrealizować przelew.
- Wygeneruj kod QR i wyślij go znajomemu np. mailem lub w Messengerze.
Dzięki tym prostym krokom możesz łatwo korzystać z funkcji BLIK do przesyłania środków innym osobom na numer telefonu za pośrednictwem aplikacji IKO w PKO BP.